Vraag:
Hoe vermoeidheid van de ogen als gevolg van constante blootstelling aan computerschermen te verminderen?
Tharindu Sathischandra
2016-07-20 16:31:52 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Als ik mijn laptop langer dan een uur of twee gebruik, krijg ik last van mijn ogen. Is dit een veelvoorkomend probleem voor computergebruikers? Wat moet ik doen om te voorkomen dat ik wordt beïnvloed?

Droge ogen krijgen is volkomen normaal. Je moet eraan denken om te knipperen, en elk uur of zo even naar iets anders te kijken (of een slokje van je favoriete drankje te nemen), even. Focus uw ogen onscherp, focus opnieuw en knipper. Dat is wat ik doe, en het helpt me behoorlijk wat. (Ik breng veel tijd op mijn computer door)
Vijftien antwoorden:
Justlieb
2016-07-20 18:48:24 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Als mijn ogen overbelast raken door naar schermen te kijken, gebruik ik vaak oogdruppels. "Kunsttranen" werken doorgaans goed, hoewel er duurdere alternatieven zijn.

Ook vertraagt ​​het dimmen van de helderheid de symptomen voor mij. Ook is een dimmer scherm naar mijn mening prettiger voor de ogen. Als ik een tekstdocument open heb, of een ander programma met een helderwitte achtergrond, kan het dimmen van de helderheid een wereld van verschil maken. Het vermindert de ernst van een helder wit scherm dat in uw gezicht schiet.

Houd in gedachten dat iedereen anders is. Mijn ogen zijn gevoelig voor felle lichten, en daarom vind ik dat het verminderen van de helderheid me helpt. Het is heel goed mogelijk dat u op dezelfde manier bent.

Zwarte tekst op een witte achtergrond veroorzaakt verblinding.
Zwarte tekst op een witte achtergrond is vrij standaard. Bijvoorbeeld: deze website. De bedoeling van mijn antwoord is erop te wijzen dat het verminderen van de helderheid van de monitor de ernst van het wit vermindert. Zolang je nog kunt zien wat er op het scherm staat, heeft verminderde helderheid me in het verleden geholpen.
@Justlieb: U hoeft de standaardwaarden van de website of browser niet te accepteren. Deze site werkt perfect als ik een beetje gebruikers-CSS gebruik om witte tekst (of geel in invoervelden zoals dit commentaarvak) op een zwarte achtergrond weer te geven. Veel, zo niet de meeste, andere toepassingen respecteren vergelijkbare specificatie van voorgrond- / achtergrondkleur in de OS / Window Manager.
nmjcman101
2016-07-20 22:01:01 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Ik heb onlangs een baan gekregen waarbij ik ongeveer 8 uur per dag naar een computer moet staren. Het eerste dat ik deed, was de helderheid van zowel de monitor als de grafische kaart bijna helemaal verlagen. Eigenlijk niet helemaal, want je moet het zonder inspanning kunnen zien, maar een behoorlijke hoeveelheid.

Ik installeer ook f.lux ( https://justgetflux.com/) en maakte mijn scherm warmer, om te proberen het blauwe licht dat eruit komt te verminderen. Dat helpt best wel een beetje, en ik merk de kleur niet tenzij ik naar het scherm van iemand anders kijk. Het is even wennen, maar ik denk dat het het waard is.

Eindelijk heb ik een Gunnar-bril die ik overdag draag. Niet altijd, want ik hou niet van 24/7 brillen, maar ze helpen ook. Ze vergroten het scherm enigszins en verminderen ALLE blauw licht (niet alleen van het scherm) om mijn ogen te helpen ontspannen. Ze zijn een beetje duur, dus ik zeg niet dat je er wat moet gaan halen, maar ik vind ze leuk voor wat ik doe.

MANEESH MOHAN
2016-07-20 17:08:48 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Het komt veel voor bij computergebruikers. Er zijn veel middelen om het te verminderen. Ik raad je de volgende methoden aan:

1.Gebruik een gewoon glas bedekt met een antireflectielaag.

2.Probeer je ogen regelmatig te spoelen met zoet water.

3. Knipper regelmatig met uw ogen.

4. Was uw ogen voordat u gaat slapen met een medium koud water.

Stan
2016-07-20 20:06:41 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Het is uw dieet dat is het probleem.

In bijna alle gevallen van vermoeide ogen is het probleem een gebrek aan vitamine A (Retinol) en / of "vitamine" D . (Vitamine D is een hormoon en geen vitamine in de conventionele zin, hoewel het "de zonnevitamine" wordt genoemd. Vitamine D bevordert de opname van vitamine A en ander voedingsmateriaal.)

Uw ogen "eten" vitamine A terwijl ze werken . Als uw ogen droog, krassend en oncomfortabel aanvoelen, is dat een signaal dat u een soort ondervoeding ervaart. Je OGEN hebben de voeding nodig. Je hebt tijd nodig om het in je op te nemen. Je moet eten en rusten om je ogen te laten herstellen.

Het visuele systeem is de belangrijkste weldoener van goede voeding en voldoende rust. Onjuiste verlichting (tl-buizen of een discontinue lichtbron) benadrukt het visuele systeem evenzeer als een marathon over lange afstanden het spierstelsel belast. Verblinding is een andere stress die meer vitamine A verbruikt terwijl het oog werkt om het beeld op te lossen dat u duidelijk probeert te zien.

Geniet van meer voedsel dat rijk is aan vitamine A. Veel sites zoals QUA blog, Michel Pop en Mercola hebben suggesties voor verschillende heerlijke voedingsmiddelen om aan uw specifieke voedingsbehoeften te voldoen. Zoek online naar "voedingsmiddelen die het gezichtsvermogen kunnen verbeteren".
—Gebruik voedingssupplementen alleen als laatste redmiddel en met enige begeleiding van een bevoegde voedingsdeskundige na een gedetailleerd overleg. De kosten en voorschriften moeten fiscaal aftrekbaar zijn als zakelijke uitgave.

Nadat u uw ogen de juiste voeding heeft gegeven voor de hoeveelheid werk die u ze te doen geeft, zullen uw oogproblemen verminderen. U zult beter kunnen zien bij weinig licht. Verlies van zicht bij weinig licht is ook een symptoom van een vitamine A-tekort.

Stel uw dieet vast en U ZULT ZIEN .

Bedankt voor je antwoord, Stan. Misschien kunt u ter verbetering enkele voorbeelden toevoegen van vitamine A-rijk voedsel? Als iemand die veel te veel tijd achter een computer doorbrengt, moet ik het eens zijn met uw antwoord.
Jonathan West
2016-07-21 13:48:35 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Als u 's avonds laat een computer gebruikt, is het aanbevolen om een ​​applicatie zoals F.Lux te downloaden. Het vermindert de helderheid van het scherm bij zonsondergang en verwijdert de lichtband die vermoeidheid van de ogen veroorzaakt / mensen wakker houdt.

Welkom bij lifehacks.stackexchange. Is het je opgevallen dat je het eerdere antwoord dat hier door nmjcman101 werd gegeven, hebt gedupliceerd?
Jay Random
2016-07-22 12:50:55 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Als ik mijn laptop langer dan 30 minuten gebruik

raad ik aan om eerst naar een dokter te gaan en eerst je gezichtsvermogen te controleren. Het kan zo simpel zijn als droge ogen, maar IMHO de moeite waard om te controleren.

Een aparte opmerking over het verminderen van de helderheid .. In zeer zeldzame gevallen is het feitelijk dimmen dat een zeer zeldzame vorm van fotofobie veroorzaakt waarbij een persoon niet kan staan knipperend licht. Elke moderne gloeilamp (ook die in LCD-schermen) flitst met een hoge frequentie. Dimmen regelt de tijdspanne van elke kleine flits. Wanneer je de helderheid verlaagt, gaat hij meer knipperen en veroorzaakt meer irritatie. In dit geval kan een alternatief zijn om het op volledige helderheid in te stellen, maar de kleurcomponenten te verminderen zodat het scherm er niet helder uitziet.

Ja, laat uw ogen testen. Als u al een bril draagt, heeft u wellicht baat bij speciale voor beeldschermwerk.
Stan
2016-07-23 01:16:17 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Verminder vermoeidheid van de ogen veroorzaakt door constante blootstelling aan een computerscherm door uw werkomstandigheden aan te passen in volgorde van belangrijkheid .

Vind de optimale zittende (of staande) werkhouding. De wetenschap achter die optimale omstandigheden heet Ergonomie. De verschillende afstanden en hoeken worden het best bepaald door uw lichaamsverhoudingen. Er is geen eenduidige oplossing. Pas wat u kunt aan om aan uzelf te voldoen. De meeste van deze dingen zijn vrij eenvoudig en intuïtief. Je hebt het waarschijnlijk allemaal al eerder gehoord.

Wat zie je voordat je je monitor aanzet? Zie je op het donkere scherm reflecties van jou en je omgeving? Als je dat doet, zul je al deze reflecties je schermweergave onderbreken. Minimaliseer wat ruis is, in visuele zin. Verplaats of verwijder de aanstootgevende visuele interferentie indien mogelijk. Velen houden hun achtergrond donker en dragen donker of zwart om visuele interferentie tot een minimum te beperken.

Pas de lichtomstandigheden optimaal aan voor wat u doet. Een uitstekende tutorial over lichtomstandigheden met gedetailleerde illustraties en actuele onderzoeksgegevens is
The Canadian Centre for Occupational Health and Safety Survey - Solutions Fact Sheet

Ten slotte, Pas de helderheid van het scherm aan voor een optimaal niveau . Het witniveau (achter de woorden die u hier nu leest) moet overeenkomen met een stuk wit papier dat op het bureau naast het beeldscherm ligt. Meer dan dat verhoogt de schittering op het scherm. Minder dan dat vermindert de leesbaarheid - het contrast.

Pak een vel papier, houd het nu naast het scherm en probeer het. Maak indien nodig de juiste afstelling. Breng indien nodig wijzigingen aan als de kameromstandigheden veranderen. Kijk hoeveel het helpt na een proefperiode van een paar dagen.

Paulo Amaral
2016-08-05 16:37:26 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Je hoeft eigenlijk niet veel te doen, je overbelast gewoon je ogen omdat je veel tijd in je hoofd hebt gefocust, waardoor je lange tijd naar je scherm staart.

Vergeet niet om een ​​paar keer langzaam te knipperen (sluit ogen gedurende 1 seconde) zo vaak mogelijk, of sluit uw ogen wanneer er dingen worden verwerkt / gecompileerd / enz. Neem pauzes om naar dingen ver van u af te kijken (buiten het raam of op een ver punt in de kamer). Het wisselen van focus is een soort training voor de ogen. En was je ogen zo mogelijk elk uur met koud water.

Shivek Khurana
2016-08-11 08:36:06 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Ik heb een soortgelijk probleem en de antwoorden hier zijn vrijwel alles wat je op internet kunt vinden.

  • f.lux (zoals aanbevolen door @ nmjcman101) is een waardig hulpmiddel van gebruik
  • Gunnar-bril (om verblinding te verminderen)
  • Elke andere anti-verblindingsbril (niet zeker hoe deze zich verhouden tot Gunnar, maar zeker beter dan geen bril)
  • Awareness http://iamfutureproof.com/tools/awareness/ (er gaat elke n minuten een belletje rinkelen, zodat je weet dat je een pauze moet nemen)

    • Probeer in deze pauze naar objecten te kijken die meer dan 6 meter van je verwijderd zijn, dit zal de netvliesspieren trainen.
  • Laat vallen een paar druppels oogdruppels, ongeveer om de 2 uur (ik gebruik i-tone in India)
  • Vul je mond met water en spoel je ogen dan voordat je gaat slapen en wakker wordt.
  • [indien mogelijk] Probeer uw werk op te lossen. Laad taken over op papier. Onze ogen zijn niet bedoeld om dat niveau van spanning te dragen.
RoyRoy
2016-08-11 09:07:41 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Zorg ervoor dat de monitor zich op ooghoogte bevindt. Focus elke 15 minuten minstens 4 dingen ver weg zonder je hoofd te bewegen. Spanningshoofdpijn kan te wijten zijn aan een tekort aan magnesium. 80% van de mensen heeft een tekort aan magnesium. Als je last hebt van pijnlijke ogen, kan het spoelen van je ogen met koud water wonderen doen.

Al met al een geweldig antwoord; mijn enige suggestie zou zijn dat u een verwijzing toevoegt naar waar u de informatie over magnesiumtekort hebt gevonden.
Stan
2016-07-21 02:33:28 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Oefen deze simpele maar effectieve 20-20-20 oefening.
Het is echt GEMAKKELIJK om te doen en een goede gewoonte om aan te nemen.

Kijk elke TWINTIG minuten
gedurende TWINTIG seconden naar iets TWINTIG voet verder
.

Almazini
2016-07-22 14:25:39 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Ik gebruik een speciale bril voor computers. Het is zonder diopressie. Helpt voor mij

Dat is geweldig. Wil je nog iets meer met ons delen? Wat bedoel je met speciaal? Waar heb je ze vandaan? Hoe worden ze genoemd? Hoeveel hebben ze gekost? Waarom heb je ze oorspronkelijk gekocht? Zijn er brildragers beschikbaar? Is er een behandeling voor een bril die we al hebben? Hoe lang heb je ze al? Zijn ze effectief? Merkte u een onmiddellijke verbetering op of duurde het even voordat u iets opmerkte? Zijn de lenzen een andere kleur die opvalt als je met kleurendisplays werkt? Heeft u een merknaamreferentie? Dank je.
Mark R
2016-07-28 00:00:22 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Lagere schermhelderheid. Er is ook dit programma dat de kleur van uw scherm verandert op basis van dag en dergelijke.

Welkom bij Stackexchange. Geef meer details in uw antwoord. Probeer de persoon die een beroep doet op een werkbare oplossing (hack) voor zijn vraag te helpen. Uw antwoord is cryptisch en vaag wat betreft het "programma" dat u voorstelt. Bewerk uw reactie om deze te verbeteren. Thanx.
David C
2016-08-03 04:28:51 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Als u wat geld heeft, kunt u overwegen een Gunnar-bril te kopen, die:

specifiek is ontworpen om digitale vermoeide ogen te verminderen

Welkom bij Stackexchange. Geef meer details in uw antwoord dan een link die niet in alle browsers werkt. Probeer de persoon die een beroep doet op een werkbare oplossing (hack) voor zijn vraag te helpen. Uw antwoord is cryptisch en stelt voor om een ​​product te kopen in plaats van een alternatieve manier om het probleem op te lossen of de ernst ervan te verminderen. U kunt uw reactie bewerken om deze te verbeteren. Thanx.
@Stan Ik weet niet zeker hoe mijn antwoord "cryptisch" is. Gunnar-brillen zijn een product dat specifiek is ontworpen om het probleem van OP op te lossen, en ik kan persoonlijk getuigen van hun functionaliteit. Ook weet ik niet zeker wat u als een "hack" zou beschouwen, en waarom valt mijn oplossing op de een of andere manier buiten uw definitie?
Uw opmerking was langer dan uw antwoord. :) Hier zijn richtlijnen ter referentie: http://meta.lifehacks.stackexchange.com/questions/2641/how-to-explain-people-why-their-answer-is-low-quality
Lees dat forum door, en er is nog steeds geen rechtvaardiging voor hoe mijn antwoord "cryptisch" is, en waarom je het niet als een "hack" zou classificeren. Je zegt ook meer woorden = beter antwoord, wat niet klopt. Ik waardeer het dat je probeert de kwaliteit van berichten te verbeteren, maar er is een dunne lijn tussen behulpzaam zijn en een pretentieuze lul zijn.
Een lifehack is een techniek die snel kan worden geïmplementeerd en die wordt gebruikt om het fysieke leven efficiënter te maken wanneer een meer standaardaanpak (zoals gedefinieerd door de experts van dat gebied) of een product niet beschikbaar of ongewenst is. Lifehacks zijn creatief, wat betekent dat ze materialen gebruiken die voorhanden zijn voor andere doeleinden dan het beoogde gebruik. Lees ook mijn eerste opmerking opnieuw. Er is een dunne lijn tussen een antwoord en een goed antwoord. Je hebt gelijk. 'Koop dit. Het is goed.' kwalificeert niet als een antwoord van hoge kwaliteit en we streven ernaar om het beter te doen. Doe met ons mee.
DanielC
2016-12-26 14:59:44 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Zorg ervoor dat de verlichting goed is. Schakel het scherm in en controleer of u uw omgeving kunt zien of niet. Als je kunt, is het te licht in de kamer, waardoor de ogen sneller vermoeid raken. Maar aan de andere kant, als het scherm helderder is dan uw omgeving, zal het ook een snellere belasting veroorzaken.



Deze Q&A is automatisch vertaald vanuit de Engelse taal.De originele inhoud is beschikbaar op stackexchange, waarvoor we bedanken voor de cc by-sa 3.0-licentie waaronder het wordt gedistribueerd.
Loading...